Když něco chcete, jděte si za tím…

Kdyby mi někdo před pár lety řekl, že budu za pár let dělat věci, které teď dělám, nevěřila bych mu.. Za posledních pár let jsem si splnila několik věcí ze svého pomyslného “bucket listu”. A které to jsou? 🙂

1) Studium v zahraničí

Hned v prvním semestru na vysoké jsem se rozhodla přihlásit se na studijní pobyt Erasmus. A jak to dopadlo? Přestože jsem měla dobré známky, moc jsem si nevěřila. A hlavně jsem nevěřila, že bych se dostala na sever, který byl moje první volba. Ale nakonec se mi moje přání splnilo a dostala jsem se na University of Lund do Švédska.

Studium tam bylo skvělé. Škola mě bavila, vyučující se chovali spíše jako kamarádi než učitelé, Lund byl nádherné město a hlavně jsem si užila strašně cestování. Norsko, Švédsko, Finsko, Dánsko a Estonsko.

Největší zážitek jsem měla stejně asi z Finska z Laponska. Prohánět se se psím spřezení či ježdění na sněžném skútru? Nejlepší! ❤ Jedna z věcí, na které se nezapomíná.

IMAG0913

Prohánění se na skútru. 🙂

Psí spřežení v Laponsku.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nádherná Kodaň.

společná

Sea Battle aneb cesta do Tallinu. 🙂 Byl to výlet přes studentskou organizaci ESN. Velká párty a plavba do Tallinu ze Stockholmu. Byla jsem tam též jako vedoucí, takže moje úloha byla to, že jsem celou noc podávala přiopilým studentům vodu a snažila se je oživit. Ale Tallin za to stál! 🙂

2) Broadway, Central Park, Socha svobody, White House, Niagáry..

Kdykoliv jsem se jako malá dívala na americké filmy, vždycky jsem obdivovala tyhle místa. Amerika.. daleká a nedostižitelná. Vždycky jsem měla dojem, že to je něco, kam se nikdy nemůžu podívat. A jak to dopadlo o desetiletí později? Objevili se levné letenky do New Yorku a bylo rozhodnuto. 🙂

Zároveň se mi v Americe splnily dva velké sny.

První? Potkala jsem Boha Harpera, jednoho z mého nejoblíbenějších trenérů, který mě doma dokopává něco dělat. 🙂

1

Druhá? Byla jsem na muzikále na Broadway. 🙂 Něco, po čem jsem vždycky toužila a připadalo mi to nedosažitelný. Ten pocit, když jsem tam byla a v duchu si říkala: “Bože, jsem na Broadway!”..

3

3) Sushi v Japonsku

Miluji sushi. Je to něco, co bych mohla jíst od rána do večera. Kdykoliv někam jdu na running sushi, připadám si jako v ráji. A kde by mohlo být sushi lepší než v Japonsku? Na tuhle otázku jsem si odpovídala mnohokrát, ale nikdy jsem nevěřila, že se do toho Japonska dostanu. Ale stačily k tomu levné letenky a pobídnutí od mého drahého a cesta byla na světě.

DSC_0616

A tohle byla chvilka v ráji. 🙂 Sushi s čím si jen vzpomenete…

DSC_0631A necpala jsem se jen sushi, ale i tahla matcha zmrzlina v palačince byla výborná! 🙂 Matcha všude. A další věc, co mi začala chutnat.

DSC_0894

Též jsme navštívili Fuji. Bohužel jen zespodu. 🙂

4) Potápění, surfování, parasailing (padák tažený za lodí) na Bali.

Vodní sporty pro mě vždycky měly svoje kouzlo, ale nikdy jsem se neodhodlala je zkusit, jak kvůli ceně, tak kvůli tomu, že jsem se prostě k tomu nikdy “nedokopala”. Ale když jsem byla na stáži v Indonésii a na konci stáže, když jsem měla volno na cestování, jsem jela na Bali a tam jsem objevila leták s neuvěřitelnou cenou za asi pět různých vodních aktivit, bylo rozhodnuto.

Pohled na pláž na Bali zatímco jsem se vznášela na padáku za lodí byl neuvěřitelný. Mrzí mě, že to nemám vyfocené, ale z paměti mi to nikdo nevymaže. To samé s potápěním.

Ale ze surfování pár momentek mám. Ale moc mi to nešlo. 😀

Co bych tím článkem vlastně chtěla říct? Když něco opravdu chcete a půjdete si za tím, vždycky se vám to splní. Jen musíte věřit, že se to opravdu stane a dělat pro to maximum. Studium v zahraničí jsem si vydřela dobrými známkami na průměr k přihlášce, výlety na severu jsem si zasloužila pomáháním ve studentském spolku a ostatní cestování si můžu užít díky tomu, že se neustále snažím někdy hledat různé brigády a přivýdělky. Spousta lidí v mém věku říká, že nemůže cestovat, protože na to nemají peníze, a nechápou, kde já na to můžu brát. Ale dá se to.. Nekouřím, nepiji, nechodím na párty a šetřím si peníze přesně na tyhle okamžiky. Je to něco, co mě baví, a za ty “oběti” to stojí.. Protože ty zážitky vám už nikdo nevezme..

Takže pokud vám někdo říká, že na něco nemáte, nenechte se odradit. Pokud máte své sny, které chcete zažít, jděte si za nimi. Protože nikdy neříkejte “nikdy”.

6 Comments

  1. Týjo Páji, my toho máme tolik společného 🙂 Stáž v Indonésii, Laponsko, potápění na Bali i ty Niagáry. Co se týče “bucket listu” tak jsem v poslední době přišla na to, že nemít žádný list, je taky vlastně super a v pořádku! (U mě převratná věc, poslední 2 roky jsem měla rozepsané velice do podrobna, např.: http://inspiruj.me/2016/02/11/jaky-byl-muj-dva-nula-jedna-pet-2015/ 🙂 Během školy měly u mě takovéto “listy” nepostradatelné místo! Možná jen jak si jednou zvykneš na to, že víš že “TO” dáš a dokážeš, tak už ani žádné listy nebudeš potřebovat, protože se “TO” stane součástí tebe a budeš “TO” mít navždy v sobě! 🙂

    Like

    • Očividně podobný cestovací šílenec. 🙂
      Já se snažím si žádný “bucket list” moc nepsat, ale stejně se mi hlavou honí pořád milion věcí, které bych si ráda někdy splnila. 😀 Jinak tvůj rok 2015 musel být úžasný, mám to jak inspiraci, a koukám, že bych se s tebou vážně na mnoha položkách, kam si jela a kam bych chtěla zamířit, shodla 🙂
      Já si popravdě řečeno nikdy moc nefandila, že bych si něco z těch snů splnila, ale čím dál tím víc si začínám věřit. 🙂 Takže snad k tomu taky jednoho dne dospěju úplně… 🙂

      Liked by 1 person

  2. Moc hezký článek! Cestování člověka posouvá mílovými kroky dopředu, zážitky Ti nikdo nikdy nevezme. Přeju hodně dalších krásných cest! Ráďa
    http://radinsen.blog.cz/

    Like

    • Díky moc! 🙂 Přesně tak, na cestách člověk pozná za týden tolik věcí, co doma ne skoro za celý život. 🙂

      Like

  3. Přesně! Všechno jde když se doopravdy chce. 🙂

    Like

    • Velký souhlas! 🙂

      Like

Leave a Reply

