Radosti všedního dne…

Hezký večer! 🙂

Přestože mám poslední dobou pocit, že neřeším nic jiného než školu, snažím se užívat si i jiné radovánky, s kterými se s Vámi chci podělit. 🙂

Co mě poslední dobou potěšilo?

Každý den s úsměvem

IMG_7769

Kamarádka mého drahého už přes rok dělá projekt, kde každý den vyfotí úsměv jednoho člověka, kterého obvykle náhodně potká na ulici. Zároveň se dotyčných ptá, na co jsou za sebe hrdí, za co by se pochválili či co jim dělá radost. Protože se mi projekt líbil, v pátek jsem stanula modelem i já. 🙂

Přestože jsem tomu nikdy moc nevěřila, když se člověk na ostatní usmívá, vážně mu připadá svět najednou optimističtější. 🙂 Netrapte se zbytečnostmi, nemá to cenu, a užívejte si života. 🙂

 

Tvoření školního časopisu (a hromadné šílené focení)

Škola nemusí být jen o nudném chození na přednášky a šprtání. Jeden z předmětů, který letos mám, je tvorba školního časopisu, což je něco, co si dost užívám. Na starosti mám jak PR, tak článek o Fulbrightově programu. Ne že bych si nad tím programem někdy vůbec dovolila přemýšlet (do jedničkáře mám bohužel asi tak daleko jako do modrooké blondýny :D), ale jako inspirace fajn. 🙂

Přestože znám spoustu lidí, které chození na vysokou vůbec nebaví a když konečně skončí, vidí to jako nejlepší moment v jejich životě, vše je o tom, jak si člověk to studium zařídí. Ano, jen chození do školy a nekonečné šprtání není zrovna vrchol mého studentského života, ale co si na tom nejvíc užívám, jsou ty činnosti okolo. Jak řekla jednou moje bývalá vyučující: “Škola vám sama o sobě nic nedá. Ale máte tři roky na to, abyste dělali věci, co vás baví”. Naprosto bych s tím souhlasila. Užívejte si to, že můžete studovat a nemusíte řešit “dospělácké” věci. Přeci jen při škole se dá stíhat spousta dalších skvělých aktivit. Je to jen o tom, jak si to člověk zařídí. 🙂

DSC_0628

(A nenápadná reklama na náš časopis. 😀 Ne, opravdu to není tak šílené, jak vypadá přední stránka :D)

 

K čemu se stále snažím dokopat?

Čtení

Přestože jsem za poslední měsíc přečetla asi víc knížek než od začátku roku, bohužel (?) jsou to všechno knížky do školy a nic, co bych si většinou sama vybrala. Jinak řečeno, můj čtenářský “repertoár” obsahuje asi milion verzí různých pohádek, jednu knížku o Austrálii a jedno ehm.. skoro-po*no (aneb když máte předmět Dekadence ve 20. století…)

Od začátku roku jsem si z vlastního výběru pořádně přečetla jen Travel Bible a další knížka na mě čeká na parapetu. Co se mi tam válí?

DSC_0649

Čtyřhodinový pracovní týden od Timothyho Ferrisse. Na tuhle knížku jsem narazila už před nějakou dobou a zaujala mě tak, že jsem si jí chtěla konečně přečíst. Teď jsem asi v půlce a musím uznat, že mě dlouho takhle nic neinspirovalo. Knížka není pro každého.. Ale kdo by jednou chtěl začít podnikat či mít aspoň nějaký přivýdělek “sám na sebe”, tak by si tohle měl přečíst. 🙂 Knížka je plná příkladů z praxe a při čtení jsem často litovala, že u sebe zrovna nemám bloček, do kterého bych si dělala poznámky.

 

Bullet Journal a Vision Board

Dvě záležitosti, které bych si ráda stvořila. Co to je? 🙂
Bullet Journal je vlastně “diář”, kde nemáte klasické rozepsání dat a dnů, ale v podstatě máte prázdný sešit, kde si vše vytvoříte a nakreslíte sami. K čemu to je? Můžete se kreativně vyjádřit, udělat si diář přesně podle vašich představ a zároveň mít na vše dostatek místa. Už dlouho řeším, že mi klasický diář ne úplně vyhovuje a tohle by byla zajímavá změna.
Bullet-Journal-Daily-Planning
Skvělou inspirací pro to je blog BOHO BERRY, jejíž diář můžete vidět na obrázku. Rozhodně se na její stránku podívejte. Její blog je sice v angličtině, ale rozhodně on i její videa stojí za to.
Dále je vision board. Vision board je vlastně kus papíru či čtvrtky, na který nalepíte věci, kterých chcete dosáhnout, vaše sny a přání. Váš výtvor si pak vystavíte někam, kde ho budete mít neustále na očích a bude vám připomínat, za čím jdete.
Vision board
(Tenhle není můj, jen pro příklad, jak to může vypadat 🙂 )
Mně tyhle “vychytávky” připadají skvělý. 🙂 Když člověk propadá letargii, stačí se podívat na obrázek a dojde mu, proč se vlastně o spoustu věcí snaží. Více o vision board můžete nalézt ve skvělém videu od Mimi Ikonn. Jinak Mimi má celkově zajímavá videa, cestovací a inspirační, stejně tak jako její manžel Alex, který přidává vlogy nejen ze života, ale často i motivační a poučná videa z podnikání. Rozhodně doporučuji! 🙂

 

A co dál?

Přestože za týden začínají velikonoční prázdniny, letos jde tento svátek naprosto mimo mě. V pátek navečer mířím do Londýna, kde budu další dva týdny sídlit. 🙂 Prvních pár dní přes svátky budu hlavně běhat po návštěvách, zároveň mě čeká návštěva ateliérů Harryho Pottera (a prý že někdy budu dospělá! :D) a 30. zamířím směr Gloucester na Get Inspired projekt. Je to vlastně akce přes Erasmus+ program. Nevím, co moc čekat, na podobném projektu budu poprvé, ale asi ani nemusím říkat, jak moc se těším. 🙂 Sice jsem měsíc zpátky přijela z Japonska, ale už zase mnou cloumá “volání divočiny” a touha se někam sebrat a odjet. 🙂

 

Máte také knížky, které byste si rádi přečetli a stojí za to, ale pořád se na ně práší na parametu? 🙂 A používáte taky nějaký plánovací či inspirační systém jako bullet journal či vision board?

Budu ráda, když se podělíte se svými zkušenostmi. 🙂

 

Leave a Reply

