Takový menší ráj…

Poslední článek jsem psala skoro před třemi týdny. Proč? Protože na dva týdny jsem  zmizela z reálného světa a přestěhovala se do toho magického: cestovacího. Předtím než jsem odjela před dvěma měsíci do Japonska, hlásila jsem se na trénink pro mladé podporovaný Evropskou Unií na téma “Youth Life Coaching” do Anglie. Během pobytu v Japonsku jsem dostala odpověď, že jsem bohužel nebyla přijatá, ale že jsem jako první náhradník. Asi dva dny poté jsem dostala další email, že někdo vypadl, a že jsem tedy přijata. Zpětně si vážím ještě víc, že jsem vážně přijatá byla.

Na prvních pár dní jsem jela do Anglie jen navštívit blízké a podívat se trochu po Londýně.

DSC_0372

Kensington Gardens, kouzelné místo. 🙂

DSCN1024

Výborná vegetariánská thajsko-čínská restaurace

Školení bylo jen na týden, ale další týden jsem strávila po návštěvách a taky exkurzí do ateliérů Harryho Pottera v Londýně. Pro někoho, kdo tím strávil dětství jako já je to rozhodně nutnost. 🙂

Po několika dnech v Londýně jsem odjela do Gloucesteru a odtamtud do Forest of Dean do Asha Centre. Asha Centre je anglická organizace, která má skvělou filozofii. Snaží se rozvíjet mezikulturní a mezináboženské debaty, snaží se o udržitelný rozvoj a zároveň se snaží vzdělávat mladé. Uprostřed lesa si před několika lety si organizace koupila pozemek a vybudovala tam svoji základnu. Na pozemku je několik větších i menších budov a kolem nádherná zahrada.

upravené 2

Co se mi nejvíce líbilo bylo to, jak to tam fungovalo. Na zahradě měli vlastní “mini-sad”, spoustu záhonů s bylinkami a zeleninou a dokonce i několik skleníků, kde si pěstovali další ovoce a zeleninu. Celá organizace se snaží být hodně ekologická a bio, takže spoustu věcí, co jsme měli poté k obědu nebo k večeři, pocházela přímo z jejich zahrady.

DSC_0988

Nás na školení bylo lehce přes třicet z mnoha různých zemí. Přes Makedonce a Chorvaty až po Italy a Brity. Celý týden jsme měli různé workshopy a přednášky na téma osobního rozvoje a couchingu. Rozhodně to nebyly jen nudné přednášky, jaké si člověk může vybavit ze školy. Celý týden byl plný diskuzí, dialogů, hraní her, tvoření divadla a užívání si toho, že tam jsme. Zároveň asi všichni účastníci byli něčím zajímaví a spousta z nich chtěla svoje koníčky sdílet. Proto několik účastníků dokonce ve volném čase vedlo i vlastní kurz jógy, kreativního psaní či meditace.

společná

 

Co jsem si z celého kurzu odnesla? Hlavně spoustu inspirace. Je těžké popsat, co jsme tam celou dobu dělali, protože toho bylo moc. Spousta věcí člověka donutila zamyslet se nad svým životem a nad tím, co dělá. Kreslili jsme si tam mapky svých vztahů, učili jsme se naslouchat jeden druhému a zároveň jsme se snažili jeden druhého něco naučit. Ráda bych několik věcí, co jsem se tam naučila, aplikovala do praxe, tak uvidím, jak se mi to podaří. 🙂 Mám odtamtud spoustu inspirace na to, co bych se chtěla naučit, tak snad to neskončí jen u té inspirace.

Pokud by někoho podobné projekty zajímaly, rozhodně doporučuji podívat se na stránku Be International, přes kterou jsem se na projekt dostala. Nabízí spoustu zajímavých projektů po celé Evropě (a nejen v ní).

Byli jste už někdy na podobném projektu? Případně už jste někdy o účasti uvažovali? 🙂

 

Leave a Reply

